مخفیگاه گنج ماریسکو کجاست؟

«راهزن خلیج» جین لافایت به دزدان دریایی زیردست خود دستور می‌دهد صندوق‌های طلا و نقره را در جزیره پادره در برابر سواحل تگزاس مدفون کنند.

قرن‌هاست که کاوشگران گنج، نتوانستند مخفیگاه دزد دریایی انگلیسی «ویلیام – د – مارسکو» را پیدا کنند. گفته می‌شه گنجینه طلای این نجیب‌زاده راهزن تا به امروز همچنان در جزیره‌ی صخره‌ای کوچک «لاندی» در سواحل غربی انگلستان در مخفیگاهی امن پنهان شده است.


در قرن ۳۰ میلادی این راهزن دریایی با استفاده از موقعیت مناسب جزیره‌اش، کشتی‌هایی را که از برابر این جزیره به تنگه بریستول وارد می‌شدند تصرف می‌کرد. می‌گویند او مقادیر بسیار زیادی اجناس با ارزش مثل طلا و سنگ‌های قیمتی را از این طریق به غنیمت گرفته و در آن مخفیگاه قرارداده است.

ویلیام که تشنه قدرت شده بود در سال ۱۲۳۸ تلاش کرد شاه انگلستان را سرنگون کند و به قتل برساند. او می‌خواست خود پادشاه شود. وی به اندازه کافی پول و ثروت داشت اما نقشه‌اش با شکست مواجه شد. تلاش او برای رسیدن به قدرت، پس از ۶ سال زندان با اعمال شاقه در قله برج لندن با ننگ و رسوایی به چوبه دار ختم شد.

ویلیام نومیدانه تلاش کرد با دادن رشوه جان خود را نجات دهد و بخش بزرگی از گنجینه طلایش را در قبال رهایی از چوبه دار پیشنهاد کرد، ولی مجری حکم اعدام به وظیفه خود وفادار بود. او حتی بر روی سکوی دار هم به ثروتش می‌نازید و رو به جمعیتی که برای اعدامش جمع شده بودند فریاد زد که هیچ انسانی هرگز نخواهد توانست به طلاهای او دسترسی پیدا کند زیرا او آنها را به خوبی در جزیره پنهان کرده است!

از آن زمان چنین گمان می‌رود که این گنج در قلعه او، یا در نزدیکی آن یا در یکی از غارهای متعدد صخره‌های ساحلی دیوار مانند جزیره، پنهان شده است. به هر حال نه «جردن» پسر ویلیام که به پیشه راهزنی دریایی پدرش ادامه داد و نه سایر کاوشگران گنج نتوانستند به مخفیگاه گنج ویلیام پی ببرند.

راهزن دریایی ویلیام – د – ماریسکو در یکی از غارهای متعدد سواحل صخره‌ای جزیره‌ی انگلیسی لاندی گنجینه‌ی طلای خود را پنهان کرد.

در گزارش‌های تاریخی آمده است که در سال ۱۸۶۴ دو مرد غار گنج را واقعاً کشف کردند. پس از آنکه این دو نفر به عمق غار نفوذ کردند، دهانه‌ی ورودی غار به دلیل ریزش سنگ بسته شد و دو مرد ماجراجو با بالا آمدن آب به هنگام جذر و مد در غار غرق شدند.

اسکلت‌های این دو مرد نخست در دهه سوم قرن حاضر دهه ۱۹۳۰ میلادی از غار بیرون آورده شد و مردم از سرنوشت آن آنها آگاه شدند؛ چون در این بین بخش بزرگی از سقف غار ریزش کرده بود مردم هرگز نتوانستند اطمینان یابند که آیا غار گنج «ویلیام – د – ماریسکو» واقعاً همین غار بوده است یا خیر؟

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *